საიტის მენიუ
ჩვენთან არს ღმერთი
ჩვენი გამოკითხვა
ჩვენი გამოკითხვა
საიტზე ძებნა
მომხმარებლის პროფილი
ჩვენთან არს ღმერთი
თქვენი რეკლამა
Top სტატუსი
- სასმელი მინერალური წყლები
- ფლორა
- ფაუნა
- მინერალური რესურსები
- წყლის რესურსები
- საზღვრები
- ფართობი
- ტერიტორიის ფორმირება
- ატმოსფერული ცირკულაცია
- მზის რადიაცია
- ჰავა
- გეოპოლიტიკური მდებარეობა
- ეკონომიკურ-გეოგრაფიული მდებარეობა
- ფიზიკურ-გეოგრაფიული მდებარეობა
- საქართველოს სამეფო
- სამცხე-საათაბაგო
- იმერეთის სამეფო
- კახეთის სამეფო
- ქართლის სამეფო
- ჰერეთის სამეფო
- აფხაზთა სამეფო
- ტაო-კლარჯეთის სამეფო
- ეგრისის სამეფო
- იბერიის სამეფო
- დიაოხის სამეფო
- ქართლ-კახეთის სამეფო XVIII საუკუნის 80-90-იან წლებში
- დასავლეთ საქართველოს სამეფო-სამთავროები XVIII საუკუნეში
- ქართლ-კახეთი XVIII საუკუნის 40-70 იან წლებში
- ქართლის და კახეთის სამეფოები XVIII საუკუნის პირველ ნახევარში
- სამცხე-საათაბაგო XVII საუკუნეში
ალავერდის ეპარქია
ალავერდელი მიტროპოლიტი დავითი (ირაკლი მახარაძე)დაბ. 1960, თბილისი
23.11.1988 – დიაკონი
1990 – ბერად აღკვეცა
16.04.1992 – ბოდბელი ეპისკოპოსი
1993 – ალავერდელი
1992-1995 – საგარეო ურთიერთობათა განყოფილების თავმჯდომარე
1996 – მთავარეპისკოპოსი, ხუროთმოძღვრების ცენტრის ხელმძღვანელი
2000 – მიტროპოლიტი
მისამართი: საქართველო. 2200 თელავი. დოდაშვილის ქ.#3. [995] 350 33151. 33193. ხუროთმოძღვრების ცენტრი [995] 32986554. მობ. [995] 99 956030. ალავერდის ეპარქია ოდითგანვე კახეთის უმთავრეს ქრისტიანულ სამწყსოდ ითვლება. იგი თანამედროვე საქართველოს ერთ-ერთი უდიდესი ეპარქიაა და აღმოსავლეთ საქართველოს ორ ქალაქს – თელავსა, ახმეტას და მათ მიმდებარე ტერიტორიებს მოიცავს. საქართველოს მართლმადიდებლური ეკლესიის მართვა-გამგეობის დებულების შესაბამისად, ალავერდის ეპარქიას აღმოსავლეთიდან ნეკრესისა და ჰერეთის ეპარქია ესაზღვრება. დასავლეთიდან - თიანეთისა და ფშავ-ხევსურეთის, სამხრეთიდან საგარეჯო-ნინოწმინდისა და გურჯაანისა და ველისციხის ეპარქიები, ხოლო ჩრდილოეთიდან – კავკასიონის მთების ცენტრალური ქედი. ისტორიული ტრადიცია ალავერდის ეპარქიის ჩამოყალიბებას XI ს-ის პირველ მეოთხედში; კახეთ-ჰერეთის მმართველის, კვირიაკე III – ის (1009-1037) მოღვაწეობას უკავშირებს. ეპარქიის დაარსებისთანავე, აქაურო მწყემსმთავარი ამბა-ალავერდელის წოდებით იხსენიება. ტერმინი "ამბა” სირიულია და მონასტრის წინამძღვრის ქართული სახელწოდების; - "მამის” შესატყვისს წარმოადგენს. ამ ზედწოდებას ალავერდელი ეპისკოპოსები ატარებენ იმის გამო, რომ ისინი მონასტრის წინამძღვრებიც იყვნენ. ტრადიციის დამკვიდრება ალავერდის პირველი წინამძღვრის, ცამეტ ასურელ მამათაგან ერთ-ერთის – იოსების სახელს უკავშირდება, რომელიც ამბა-ალავერდელად იწოდებოდა. იოსებ ალავერდელის საფლავი თავისსავე დაარსებული მონასტრის, წმიდა გიორგის ეკლესიაშია. ამბა ალავერდელის დიდი მნიშვნელობა ერთიანი საქართველოს სამეფოებად დაშლის შემდეგაც გამოკვეთილი იყო. კახთ მეფეთა საძვალედ მიჩნეულ ალავერდში განისვენებენ: კახეთის მეფე ალექსანდრე I (1476-1511), ალექსანდრე II (1574-1605), თეიმურაზ I (1605-1648), თეიმურაზის ძე დავითი, ალექსანდრე II-ის ძე გიორგი, ერეკლე I-ის ასული ქეთევანი, დედამისი ელენე, თანამეცხედრე დედოფალი ანა, ერეკლე I-ის თანამეცხედრე დედოფალი ქეთევანი და სხვანი. ალავერდისადმი სამეფო ოჯახის განსაკუთრებულ დამოკიდებულებას მეფე ერეკლე II-ის ძის, თეიმურაზის ამბა ალავერდელად დადგინებას მიანიშნებს. 1762 წლიდან, ქართლ-კახეთის სამეფოთა გაერთიანების შემდეგ, მცხეთის საკათალიკოსო და ალავერდის ეპარქია მჭიდროდ დაუკავშირდა ერთმანეთს. ამ ფაქტმა ხელი შეუწყო იმჟამად შედარებით დაქვეითებულ ალავერდის საეპისკოპოსოს სამეურნეო-ეკონომიურ აღორძინებას.
1917 წელს, საუკუნოვანი ბრძოლის შემდეგ, ავტოკეფალიაღდგენილმა საქართველოს ეკლესიამ, ახლად აღდგენილ ალავერდის საეპისკოპოსო კათედრაზე მღვდელმთავრად დაადგინა ეპისკოპოსი პიროს ოქროპირიძე.1993 წლის 1 სექტემბრიდან ამბა ალავერდელი გახლავთ მიტროპოლიტი დავით მახარაძე.
წმინდა ნინოს ლუსკუ... | მღვდელმოწამე ალექს... | წმიდა მოციქულნი: შ... |
წინასწარმეტყველი ბ... | წმიდა აღაპიტე რომი... | ღირსი ავქსივიუსი, ... |